نماز جمعه 16 فروردین 1392

امام جمعه شهرری:

 با اشاره به تهمت‌هایی که استکبار جهانی به ایران می‌زند، گفت: انرژی هسته‌ای خواسته به حق ملت ایران است.انرژی هسته‌ای خواسته به حق ملت ایران است

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ری وب به نقل از فارس حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به فرارسیدن روز سلامتی و بهداشت، تاکیدات دین مبین اسلام به بهداشت را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیامبر مکرم اسلام (ص) تاکیدات زیادی در ارتباط با بهداشت داشتند و فرمودند «هرچه می‌توانیم بهداشت را رعایت کنید و حتی کم آن هم خوب است.»


امام جمعه شهرری با اشاره به اینکه افراد مسلمان باید به بهداشت اهمیت دهند، گفت: بهداشت محیط، خانه، مسجد به‌ویژه محل‌های اجتماع افراد باید مورد توجه مسلمانان باشد.

ایام نوروز با موفقیت به پایان رسید/تحریم‌های جایگاهی در ایران ندارد

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به تعطیلات نوروز عنوان کرد: به لطف خداوند متعال تعطیلات نوروز با موفقیت به پایان رسید، در سال جاری شاهد رشد 9 درصدی سفرهای نوروزی و کاهش چشم‌گیر حوادث نوروزی بودیم.

امام جمعه شهرری با اشاره به تلاش دشمن در راستای کاهش نشاط و شادابی مردم با اعمال فشارها و تحریم‌ها گفت: دشمنان نظام با توطئه‌های خود به‌دنبال این بودند که با ایجاد فشارها و تحریم‌ها شادی را از مردم غیور ایران اسلامی بگیرند اما به فضل خداوند متعال مردم در شهرها و استان‌های مختلف مشغول تفریح بودند و در جای جای ایران اسلامی نشانی از تحریم‌ها دیده نشد.

شادی در سایه دین است/نشاط دنیا را از دین داریم

خطیب جمعه شهرری شادی را در سایه دین دانست و گفت: مردم ایران اسلامی با توجه به تاکیدات دین مبین اسلام با تفریح‌های سالم به دنبال شادی و نشاط هستند و در بخشی از ایام نوروز که با دهه فاطمیه تقارن یافته بود، احترام کردند و انشاالله در دهه دوم فاطمیه هم اگر کمی و کاستی بوده است را جبان می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه نشاط دنیا از دین است، گفت: بنا به فرموده معصومین علیهم‌السلام «شیعه از زیادی گل اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام آفریده شدن است.

سوریه تنها کشور در خط مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی است

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره اوضاع سوریه گفت: در نماز جمعه بارها در ارتباط با سوریه سخن گفتم باز هم خواهم گفت. سوریه تنها کشور در خط مقدم مقابله با رژیم صهیونیستی است، سوریه با توجه به اینکه مدافع فلسطین، لبنان و جمهوری اسلامی ایران است جور این سه کشور را می‌کشد.

امام جمعه شهرری با اشاره به اینکه استکبار جهانی جنایت در سوریه را به اوج خود رسانده‌اند، خاطرنشان کرد: آمریکا، انگلیس، برخی کشورهای اروپایی و حتی کشور ترکیه جنایت در سوریه را به اوج رسانده‌اند و در درگیری‌هایی که  طی این دو سال صورت گرفته از هر توطئه‌ای دریغ نکردند و در دو ماه اخیر نیز بیش از 6 هزار نفر را قتل‌عام کردند.

سهم مفتی‌های برخی کشورهای عربی در جنایات کم نیست

خطیب جمعه شهرری با اشاره به جنایات مفتی‌ها گفت: سهم یک گروه در این جنایات کمتر از ظالمان استکبار نیست و آن مفتی‌های برخی کشورهای عربی هستند.

وی در ادامه با اشاره به یکی از فتواهای این مفتی‌ها عنوان کرد: چند روز قبل مفتی سوریه فتوا داده است، مردم سوریه در حال جنگ هستند به همین دلیل جان، مال و ناموس آنها بر شما حلال است.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به جنایت چند روز پیش سوریه بیان داشت: واقعاً این جنایت شرم‌آور است و برای اینکه شدت جنایات آنها مشخص شود باید بیان کنم که چند روز پیش 20 تن از ستمگران با ورود در خانه‌ای که مادری به همراه چهار دخترش در آن وجود داشتند به آنها تجاوز کرده و مادر آنها از غصه خودسوزی کرد.

امام جمعه شهرری با اشاره به اینکه این اقدامات ضد اسلام و دین است، گفت: ما معتقدیم همین‌ها چندی دیگر به جان آمریکا، رژیم صهیونیستی ترکیه و ... می‌افتند و انتقام خون‌هایی که به دست آنها ریخته شده است، گرفته می‌شود.

آمریکا قطعاً می‌داند که ما به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم/اسلام به ما اجازه نمی‌دهد

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به سالروز فناوری هسته‌ای خاطرنشان کرد: آمریکا قطعاً می‌داند که ما به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم، در حال حاضر از نظر غنی‌سازی هسته‌ای 20 درصد را داریم و خودشان می‌دانند اگر کسی بخواهد بمب هسته‌ای داشته باشد باید غنی‌سازی آن به 90 درصد برسد.

امام جمعه شهرری با اشاره به اینکه اسلام اجازه ساخت بمب هسته‌ای را به ما نمی‌دهد، تصریح کرد: اگر چه ما ناتوان نیستیم و اگر بخواهیم می‌توانیم به بمب هسته‌ای دست پیدا کنیم اما اسلام اجازه چنین چیزی را به ما نمی‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد