نکوداشت حضرت آیت الله غیوری

حضرت آیت الله جناب آقای غیوری امین امام و رهبری و مرد خدا بوده و هستند


دکتر باقرنژاد در آئین نکوداشت حضرت آیت الله غیوری ؛

حضرت آیت الله جناب آقای غیوری امین امام و رهبری و مرد خدا بوده و هستند

دکتر باقر نژاد معاون استاندار تهران و فرماندار شهرستان ری در آئین نکوداشت حضرت آیت الله غیوری گفت: حضرت آیت الله جناب آقای غیوری امین امام و رهبری و مرد خدا بوده و هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ری وب به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری دکتر امیر حسین باقرنژاد روز دوشنبه در آیین نکوداشت آیت الله غیوری که در تالار شیخ صدوق حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد




با بیان اینکه سخن گفتن از انسانهای برتر در بین انسانهای دیگر کاری است بس دشوار افزود: هر سخنور که زبان به توصیف و تفسیر بگشاید ، اگر نتواند حق مطلب را ادا کند ، عرض خود خواهد برد و شنونده را به وادی زحمت می کشد.

معاون استاندار تهران در ادامه افزود: انسانهایی که قداست انسانی شان از چنان عظمت و هیبتی برخوردار است که نمی توان به سادگی به عمق عظمت وجودیشان پی برد، چه اینکه نوعا این گونه افراد که روحی الهی دارند مرد خدایند و بنده ای هستند که با سایش پیشانی بندگی و عبودیت ، شخصیت و روح خویش را با سوهان تعظیم و اعتراف به نیاز به درگاه آن بی نیاز ، به پرواز در می آورند و سیمرغ وار ، جان در طریقت عبادت به درگاه باریتعالی و نیز به خدمت به بندگان خدا می نهند تا به مصداق فرموده مرحوم حضرت آیت اله حق شناس رحمه اله علیه که "هرچه خدا به آنها داد از خدمت به خلق خدا بود " از کف خدمت به بندگان خدا به اوج برسند و در سایه سار فضل الهی قرار بگیرند.

فرماندار شهرستان ری افزود: کتاب خدمت برخی از این شخصیت ها را نمی توان به راحتی تورق کرد، چه اینکه خدمات خادمان بی توقع از چنان عرض و طول و عمقی برخوردار است که در هر سطر و هر صفحه اهل فهم و اهل دل را متوقف می کند به گونه ای که گذر زمان را از ید می برند و دلیل آن هم همین بس که افرادی از این جنس خود را چنان در تقویم زمان و گذر عمر ، در راه خدمت به دین و متدینین فراموش کردند که گذشت دوران را حس نکردند .

دکتر باقر نژاد در ادامه تصریح کرد: قصد این است در این فرصت اندک به سهم خود به عنوان نماینده دولت خدوم و تلاشگر جناب آقای دکتر احمدی نژاد در شهرستان و هم به عنوان فرزند ری تا حد توان قدردان بیش از نیم قرن خدمات ارزنده حضرت آیت الله غیوری این امین امام و رهبری باشم که نکته آن است که خدمات این "مرد خدا " در امر ترویج و توسعه شعائرالله و ارزش ها و آموزه های اسلام ناب محمدی (ص) ، مذهب تشیع علوی ، نهضت اسلامی مردم ایران ، انقلاب اسلامی ، همراهی با حضرت امام ره ، پیروی از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای مدظله العالی ، همسویی با امت اسلامی ایران در متن انقلاب ، حمایت و پشتیبانی از رزمندگان دفاع مقدس ، همدلی با خانواده های معزز ایثارگران ، همنوایی و مهرورزی با مردم محروم و مستضعفان در خارج و داخل کشور بر همگان آشکار است.

معاون استاندار تهران با اشاره به تلاشها و مجاهدت های آیت الله غیوری گفت : اگر بخواهیم از خدمات ، تلاشها و مجاهدت های ایشان ولو به صورت تیتر وار یاد کنیم ، بایستی این خدمات را در سه حوزه خدمت به جامعه بشریت ، خدمت به هموطنان در سراسر کشور و به ویزه ارائه خدمات متعدد دینی ، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی به مردم شهرری در نظر بگیریم، و اگر بخواهیم از حضرت آیت اله غیوری این" مرد خدا " تمجید کنیم و از ایشان تجلیل ، حتما لازم است در وهله نخست یاد کنیم از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام امت رحمه الله علیه که زمینه خدمت را برای خادمان حقیقی فراهم آورد.

فرماندار شهرستان ری در ادامه افزود: یک اصل دینی ، اجتماعی ، فرهنگی و عرفی است که بر دل نشستن ، پرواز از دلها را لازم دارد ، محبوب دلها شدن ، دل و جان را به عشق و محبت و خدمت به مردم هزینه کردن می خواهد و انسانهایی در جان و روح مردمان که نه فقط ، بر دیده و جان آنها مهمانی همیشگی می شوند و ساکن ، که وجودشان برای مردم خیر یاشد و لحظه های عمرشان برای امت برکت.

دکتر باقر نژاد در ادامه تصریح کرد: اینان آنچه در توان دارند نثار و اگر چیزی اندوخته باشند را ایثار می کنند و به تاسی از پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد بن عبدالله )ص( مستضعفان و رنج کشیدگان جامعه ، در چشم و دل آنان از چنان جایگاهی برخوردارند که حب ودوستی آنان را وسیله تقرب به خداوند رحمان و رحیم می دانند که فرمود : والقربه الی الله حب المساکین و الدنو منهم .

معاون استاندار تهران در ادامه از 51 سال خدمات ارزنده آیت الله غیوری نماینده ولی فقیه درجمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی درعرصه های مختلف تقدیر کرد.

در حاشیه این آیین که جمعی از مسوولان کشوری، استان تهران، شهرستان ری و ورزشکاران حضور داشتند از کتاب های آیت الله غیوری رونمایی شد.

آیت الله سید علی غیوری نجف آبادی در سال 1309 هجری شمسی در نجف آباد اصفهان متولد شد و تحصیلات خود را تا یایان دوره ابتدایی در زادگاه خود گذراند و سپس به تحصیلات حوزوی روی آورد.

آیت الله غیوری در انتخابات میان دوره ای مجلس چهارم به عنوان نماینده مردم تهران ،ری و شمیرانات به مجلس شورای اسلامی راه یافته بود.












نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد