نماز جمعه 11 اسفند 1391

امام جمعه شهرری:

حضور پرشور مردم عقب‌نشینی دشمن را به ارمغان می‌آورد

پایگاه اطلاع رسانی ری وب به نفل ازفارس: امام جمعه شهرری با اشاره به حضور

 حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن

 گفت: حضور حماسی مردم سبب عقب‌نشینی دشمن و از بین رفتن تحریم‌ها می‌شود.


 

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی ری وب به نقل از فارس حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی

 جمعه شهرری پس از توصیه همگان به تقوای الهی با اشاره به ارتحال آیت‌الله مجتبی تهرانی و آیت‌الله خوشوقت اظهار داشت: مرگ این عالمان بزرگ مرگ ساده‌ای نیست و این چنین نیست که به آسانی جای این بزرگان پر شود


امام جمعه شهرری گفت: در تهران وجود عالمانی همچون این بزرگواران در دوران رضا شاه این استان را از خطر انحراف حفظ می‌کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه این‌گونه نیست که فکر کنیم به راحتی می‌توان جای این بزرگواران را پر کرد، خاطرنشان کرد: زمانی باید بگذرد تا فردی بر کرسی اخلاق بنشیند و دل‌ها را جذب کند.

شاهچراغی با اشاره به اینکه اخلاق همیشه گفتنی نیست، گفت: اخلاق گاهی دیدنی است، انسان گاهی بنشیند و به سیمای عالمان بزرگی چون آیت‌الله خوشوقت نگاه کند درس اخلاق است.

امام جمعه شهرری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن گفت: اصرار ملت بر مواضع خود در داشتن فناوری هسته‌ای دشمن را خسته کرد و فرمایشات قاطع رهبر معظم انقلاب و فتوای ایشان که «ما داشتن بمب هسته‌ای را حرام می‌دانیم» در عرصه بین‌المللی بسیار تاثیر گذار بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هنگامی که ملتی ولایت‌مدار شد و با بصیرت در صحنه‌ها حضور پیدا کرد دشمن از مواضع خود کوتاه می‌آید، عنوان کرد: حضور جدی و به‌موقع مردم سبب قاطعیت هیئت ایرانی در نشست 1+5 شد.

شاهچراغی در ادامه تحولات اخیر منطقه و کمک تسلیحاتی به مخالفان دولت سوریه را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: آمریکا از دو سال تجربه شکست در سوریه درس عبرت نگرفته و اخیراً برای کشتار مردم سوریه 60 میلیون دلار هزینه اختصاص داده است.

امام جمعه شهرری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در چند سال اخیر سنت حسنه‌ای در برگزاری آیین‌های نکوداشت عالمان و نخبگان دینی رایج شده است، اظهار داشت: به فضل خدا در روز دوشنبه آیین بزرگداشت آیت‌الله غیوری نماینده مقام معظم رهبری در شهرری برگزار می‌شود.

شاهچراغی، آیت‌الله غیوری را پدر ایتام دانست و گفت: تجلیل از این عالم بزرگ در زمان حیات کار بسیار پسندیده‌ای است چرا که تجلیل از چنین مجاهدانی تجلیل از اسلام و انقلاب اسلامی است.

امام جمعه شهرری در پایان تصریح کرد: آیت‌الله غیوری همواره در طول عمر با برکت خود در غم و شادی های مردم شریک بوده و از پیشگامان انقلاب اسلامی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد